Facebook YouTube Instagram

Pandemie prospívá technologii online přepisu

30. dubna 2021

Zájem o online přepis telefonních hovorů krizových linek je velký

Společnost Transkript online, která se zaměřuje také na online přepis telefonních hovorů, zaznamenala v posledním roce zvýšený zájem zákazníků. Oceňují především možnost přepisu krizových a informačních linek. Jednou z nejvyužívanějších jsou linky hygienických stanic a také COVIDU-19 (1221).

Online přepis hovorů je určen pro osoby se sluchovým postižením, zejména pro nedoslýchavé a ohluchlé, ale také pro seniory, cizince a osoby s poruchou řeči. „Výhodou zařízení je snadná dostupnost přímo z webové stránky jednotlivého úřadu či instituce. Naše cílová skupina jsou primárně lidé nedoslýchaví a senioři, kteří nejsou tak organizovaní jako třeba lidé, kteří komunikují znakovým jazykem,“ přiblížil hlavní benefity služby Ing. Zdeněk Bumbálek ze společnosti Transkript online na konferenci INSPO News, která proběhla ve středu 7. dubna 2021 online formou.

Ing. Zdeněk Bumbálek prezentuje službu na INSPO News

Ing. Zdeněk Bumbálek prezentuje službu na INSPO News

Jak službu používat? Nejprve klient vyhledá web instituce, se kterou chce komunikovat. Najde symbol přeškrtnutého ucha, zadá svoje telefonní číslo, stiskne tlačítko zavolat a systém mu automaticky zavolá zpět na mobilní telefon. Na stránce instituce se objeví okno s přepisem, kde se představí přepisovatel a zadá první instrukce. Paralelně s ním systém kontaktuje operátora instituce, na kterou zákazník volá. Když jsou propojeny všechny tři strany, přepisovatel dá pokyn klientovi, že hovor může začít. Vše se zobrazuje na stránce instituce jako přepis hovoru. Klient může dotaz položit i písemně, což nově využívají především lidé s poruchou řeči. Dotaz, který napíše přímo do webového rozhraní, je během hovoru automaticky přeložen do mluvené řeči.

Ukázka služby

Ukázka služby

Společností Transkript online bylo takto zpřístupněno již 80 institucí – úřadů městských částí, krajských úřadů, pojišťoven, velkých firem jako T mobile, Česká pošta, ČEZ aj. Firma zaznamenala v loňském roce nárůst zájmu o telefonní hovory o 500 procent.

Výhodou služby je snadná dostupnost z webu úřadu

Výhodou služby je snadná dostupnost z webu úřadu

Většina služeb společnosti Transkript online je klientům poskytována bezplatně. Mezi přepisovateli převažují nevidomí rychlopísaři. Více informací o nabídce Transkriptu i záznam z konference INSPO News naleznete na odkazu:

https://www.youtube.com/watch?v=y2x96yclyQg

Připravila: Lucie Křesťanová

Fotografie: Shutterstock.com a screen z online konference INSPO News 2021

Sociální sítě

Zůstaňte s námi v kontaktu díky našim sociálním sítím! Inspirujte se, ptejte se odborníků!

Partneři

Centrum pro dětský sluch Tamtam, o.p.s. Ministerstvo zdravotnictví České republiky Včasná pomoc dětem Nadace Sirius Úřad vlády České republiky Nadace Jistota Informační centrum rodičů a přátel sluchově postižených, z.s.