Evropský průkaz osob s postižením se má do 4 let stát realitou
Tipy z knihovny...
27. března 2018Tituly zaměřené na pohádkové povídaní s dětmi, které napomáhá rozvoji jejich řeči, paměti a fantazie.
Markéta Mlčochová. Povídám, povídám pohádku: pracovní sešit pro rozvoj vyjadřovacích dovedností předškoláků, 1. vydání Praha: Portál, 2016, 63 s.
Cílem pracovního sešitu je podpořit a rozvíjet vyjadřovací schopnosti zejména u předškolních dětí, lze ho však využít i v prvních ročnících základní školy. Ke správnému vývoji řeči je zapotřebí přiměřený dostatek podnětů. Patří k nim především tvorba vět podle obrázků a vyprávění příběhů a pohádek. Všechny pracovní listy jsou proto založené na jednoduchých, dobře známých pohádkách, rozkreslených do jednotlivých výjevů umístěných
v rámečcích. Děti si nejprve s dospělým přečtou pohádku, vystřihnou ji a s dopomocí skládají, poté se příběh pokoušejí převyprávět vlastními slovy. Kromě vyjadřovacích schopností si tak procvičují i správné chápání časové souslednosti a lépe vnímají příčinu a následek, což podporuje plynulé čtení.
Šárka Jechová. Pohádky k povídání (s jednoduchými úkoly pro rozvoj řeči a dalších dovedností), 1. vydání Olomouc: Rubico, 2014. 118 s.
Knížka plná bohatě ilustrovaných českých pohádek není jen ke čtení a prohlížení, ale hlavně k povídání. Obrázky a jednoduché úkoly pomáhají dětem rozvíjet si řeč, paměť, postřeh, fantazii a další dovednosti.
Kontakt na knihovnu: http://www.infocentrum-sluch.cz/cs-CZ/knihovna/oteviraci-hodiny-a-kontakty.html
Připravila: Růžena Flodrová, Informační centrum rodičů a přátel sluchově postižených