Technologie od společnosti InnoCaption zvyšuje přístupnost pro osoby ze ztrátou sluchu
Služba titulkování telefonních hovorů v reálném čase je dostupná pro neslyšící vězně v USA
16. června 2025Technologie od společnosti InnoCaption zvyšuje přístupnost pro osoby ze ztrátou sluchu
Osoby se ztrátou sluchu mají v běžném životě řadu komunikačních bariér. Ocitnou-li se ve výkonu trestu, mohou být tyto překážky ještě větší a zároveň zcela zásadně omezující. V USA se rozhodli situaci řešit technologií titulkování telefonních hovorů, která může být inspirací pro tuzemsko nejen pro vězněné neslyšící osoby.
Společnost InnoCaption, certifikovaný poskytovatel titulkování v reálném čase pro neslyšící a nedoslýchavé osoby, oznámila úspěšné spuštění nové inovativní služby InnoCaption Connect zaměřené na rozšíření telekomunikačního přístupu pro neslyšící a nedoslýchavé vězněné osoby. Program byl oficiálně spuštěn po měsících úzké spolupráce mezi společností InnoCaption a několika partnery z řad poskytovatelů telekomunikačních služeb, kteří se účastnili úspěšných pilotních testů prokazujících, že je přístup ke komunikačním službám bezpečný.
Tato nová služba umožňuje nápravným zařízením poskytovat vězňům titulkování telefonních hovorů v reálném čase. Poskytovatelé telekomunikačních služeb ji zavádějí prostřednictvím svých vlastních mobilních aplikací pro telefonování s titulky na tabletech se systémem Android nebo prostřednictvím přizpůsobené aplikace pro systém Android poskytované společností InnoCaption. Do služby je zabudován přísný dohled a zabezpečení. Hovory jsou sledovány a monitorovány nápravnými zařízeními se stejnými omezeními, která v současnosti platí pro ostatní telefonní hovory. Tato komunikační služba byla zavedena do okresních věznic a státních nápravných zařízení v deseti státech.
Cristina Duarte, ředitelka pro regulační záležitosti ve společnosti InnoCaption uvedla: „Zlepšení přístupu k telekomunikacím prostřednictvím titulků v reálném čase společnosti InnoCaption pomáhá vyrovnat podmínky pro vězněné osoby se ztrátou sluchu. Naším cílem je pomoci prolomit začarovaný kruh uvěznění prostřednictvím transformačních technologií a služeb pro tyto osoby a jejich podpůrnou síť. Lidé se ztrátou sluchu často čelí specifickým komunikačním bariérám a díky spolupráci se společností InnoCaption mohou nápravná zařízení zajistit, aby neslyšící a nedoslýchaví jedinci ve výkonu trestu měli stejnou možnost zůstat v kontaktu prostřednictvím telefonních hovorů jako jejich slyšící vrstevníci.“
Ztrátu sluchu má 9,5 procent vězňů
Podle nejnovějších dostupných údajů amerického ministerstva spravedlnosti uvádí ztrátu sluchu přibližně 9,5 % státních a federálních vězňů (Maruschak L, Bronson J, Alper M. Survey of Prison Inmates, 2016 Disabilities Reported by Prisoners. Bureau of Justice Statistics. March 2021, NCJ 252642).
Očekává se, že se stárnutím vězeňské populace se toto číslo bude zvyšovat. Nediagnostikovaná ztráta sluchu může vést k frustraci vězňů i dozorců, protože dochází k nepochopení nebo nesprávné interpretaci pokynů. Navíc nedostatečná dostupnost titulkování telefonních hovorů může omezit komunikaci s rodinou, poskytovateli zdravotní péče, vzdělávacími a právními službami.
„Ve společnosti InnoCaption jsme si dali závazek vytvářet inovativní a zplnomocňující řešení, která pomáhají překonávat telekomunikační bariéry. Jsme nadšeni, že můžeme rozšířit naše služby titulkování populaci v rámci vězeňského systému, která má nedostatečné možnosti a zlepšit jejich přístupnost prostřednictvím našich nových partnerství,“ řekl Paul Lee, provozní ředitel společnosti InnoCaption.
Federální komunikační komise (FCC) nedávno rozšířila pravidla upravující přístup k telekomunikačním službám pro neslyšící a nedoslýchavé vězněné osoby. Od 1. ledna 2024 musí poskytovatel, který provozuje nápravná zařízení s průměrným denním počtem 50 a více vězněných osob, poskytovat přístup ke všem službám zprostředkujícím komunikaci pro osoby se ztrátou sluchu, které mají nárok na podporu z Fondu telekomunikačních služeb pro osoby se ztrátou sluchu (Telecommunications Relay Services fund). Týká se to každého nápravného zařízení, které se nachází v místě, kde je dostupná služba vysokorychlostního internetu, a kde toto nebylo zakázáno nápravným orgánem, jenž na zařízení dohlíží. Nové řešení společnosti InnoCaption pomáhá zařízením splnit tato nová pravidla.
O společnosti InnoCaption
InnoCaption je jediná služba, která nabízí titulkování telefonních hovorů v reálném čase prostřednictvím nejlepší technologie automatického rozpoznávání řeči ve své třídě a živých stenografů. Mobilní aplikace InnoCaption je k dispozici na zařízeních se systémy iOS a Android a služba je v USA bezplatná pro všechny osoby se sluchovou ztrátou, které potřebují titulky, aby rozuměly svým telefonním hovorům. Jako poskytovatel s certifikací FCC dostává společnost InnoCaption za poskytování služeb titulkování hovorů finanční podporu z federálního Fondu telekomunikačních služeb pro osoby se ztrátou sluchu. Společnost InnoCaption sídlí v kalifornském Irvine a jejím posláním je poskytovat nejlepší dostupné komunikační technologie komunitě neslyšících a nedoslýchavých. Chcete-li se dozvědět více, navštivte www.innocaption.com.
Zdroj: InnoCaption
Autor: HHTM.org
Zdroj: HHTM.org - InnoCaption Launches New Captioning Services for Deaf and Hard of Hearing Inmates. 28. 1. 2025
Přeložila: Lucie Brandtlová, publicistka Informačního centra rodičů a přátel sluchově postižených, z.s., redakčně kráceno a upraveno
Ilustrační foto: Pixabay.com